Saturday, May 31, 2008

Favicon nou la Google

Ieri am observat că favicon-ul Google a suferit o majoră recosmetizare! M-am gândit că poate e o zi specială, că e o modificare temporară, dar se pare că schimbarea s-a produs.

Un favicon reprezintă o imagine mică (de obicei 16*16 pixeli) folosită de obicei ca parte integrantă din identitatea unui sit web. Este vizibilă fie când salvăm o pagină ca bookmark, fie în address bar, sau în tab-urile din browser. De exemplu sus, unde scrie adresa acestui blog, apare reprezentat ca Blogger.com favicon.ico.

Favicon-ul Google, inițial reprezentat prin majuscula "G" încadrată într-un chenar, a fost înlocuit de litera mică "g" într-un dreptunghi cu colțurile rotunjite.

Personal, am observat că mă obișnuisem să-mi reperez tab-urile google prin acest simbol, iar acum mi se pare mai greoi. O asociere interesantă aseamănă litera g mic de simbolul ce reprezintă infinitul (∞). Ideile merg chiar mai departe, dar eu nu am să lansez supoziții. Sunt curios ce părere au Adi Mironescu sau Adi Voinicu.

2 comments:

Adrian Mironescu said...

Au trecut de la "the big G" la "the little g". G-ul cred ca era mai usor de reperat si il asociasem de mult cu cautarea. Vom face asta si cu g-ul nou. Probabil au dorit ca simbolul lor sa para mai "friendly".

Anonymous said...

asta-mi aduce aminte de comentariile la limba romana : ce-a vrut sa zica autorul cand a zis ca : ?:)